Monika Maširević

Recenzije

Tragom Monikinog putopisa

Ivana Ignjatov Popović

Knjiga Monike Maširević predstavlja zavodljiv osvrt na jedan trenutak životnog puta. Izuzetan kvalitet teksta predstavlja lakoća kojom je pisan — istančan osećaj za smenjivanje humornih sekvenci s onim otrežnjujućim, na momente surovo–realnim, kojima autorka, ne snebivajući se, opisuje poteškoće s kojima se na svom putu susretala. U teškim momentima autorka je bolno realna prvenstveno prema sebi, a time i čitaoca podstiče da se zagleda dublje u samog sebe i da se zapita. Bez obzira koliko voli Indiju i oseća je kao svoju, autorka se ne libi da ukaže i na ono za šta misli da bi moglo biti bolje. Međutim, sagledan u celini, ovaj putopis je topla priča o čoveku na putu kroz predele, ljude i sopstvenu dušu. Iskrenost i preciznost kojima zrači knjiga Monike Maširević preporučuje je čitaocima različitih književnih ukusa.

detaljnije

Mesto spoznaje i samospoznaje

Dragana V. Todoreskov

I zaista, uverava nas Monikin putopis — onaj ko pita, dobija odgovore, a onaj ko traži, u sebi može pronaći svemir. Naročito je važno da tragalac ume da prepozna i protumači znakove koji mu se ukazuju na putu, da sluša svoj unutrašnji glas i da, ma koliko nastojao da izađe iz sopstvene ljušture, bude svestan da se razlikuje od drugih ljudi, da ne bude odani sledbenik nego biće koje promišlja i samostalno donosi odluke. I tu dolazimo do one ključne tačke zbog koje knjiga koja je pred nama ima posebnu vrednost. Onu, koja nadilazi putopisnu priču i koja sada postaje duboko lična i zapanjujuće iskrena.

detaljnije

Preživljeno i proživljeno hodočašće

Karlo Fuderer

Monika ni u jednom trenutku ne veliča svoju ličnost niti pomišlja da sebi da oreol hodočasnice–svetice visoko uzdignute nad zemaljskim stvarima, već priznaje sebi i nama da je pre svega i još uvek čovek sa svojim malim i velikim mukama i životnim problemima. Slika Indije koju daje, iako subjektivna, ipak nije idealizovana, ona je pre svega šarena, puna kolorita, jakih mirisa i ukusa, i pored sve duhovnosti koju Indija pruža, ta slika je veoma čulna. Iako traži Indiju koja nije od ovoga sveta, ipak očima srednjoevropejke  autorka vidi neke itekako materijalne pojave i detalje i ne izostavlja ono što bi moglo da naruši savršenu sliku Indije. Međutim, za nju je Indija savršena upravo takva kakva jeste: heterogena, neobična, prepuna kontrasta, mistična, topla, šarena…

detaljnije

© 2020 Monika Maširević | Knjiga „Preživeću: avanture s hodočašća u Indiji” | Atelje „Maširević” Web design & development Tacit